آموزش کسب و کار اینستاگرامی -

آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام و کسب درآمد

آموزش کسب و کار اینستاگرامی -

آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام و کسب درآمد

تعریف مدلهای کسب و کار اینترنتی مبتنی بر اینترنت

صادق حبیبی | يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۳۲ ب.ظ | ۱ نظر

مدلهای کسب و کار اینترنتی به صورت مشاغل به مصرف کنندگان ، مشاغل به مشاغل و اخیراً مصرف کنندگان به مصرف کنندگان طبقه بندی می شوند. مدلهای تجاری بین مصرف کنندگان و مشاغل به مشاغل معمولاً کالا و خدمات را می فروشند یا اطلاعاتی را ارائه می دهند که به بازدیدکنندگان در تصمیم گیری در خرید کمک می کند. مدلهای مصرف کننده به مصرف کننده شامل اطلاعات مصرف کننده به مصرف کننده یا تبادل محصول است.

مدلهای تجاری و دلالی
مدل های تجاری به مصرف کننده و مشاغل به مشاغل محصولات و خدمات را از طریق وب سایت ها می فروشند. دو نوع اساسی وجود دارد ، مدل تجاری و مدل کارگزاری. مدل های تجاری ، مانند Macys.com ، از ویترین فروشگاه ها در اینترنت استفاده می کنند که تجربه خریدی مشابه خرید کاتالوگ را ارائه می دهد. مدل های کارگزاری ، مانند eBay ، خریداران و فروشندگان را در یک بازار خرید و فروش گرد هم می آورند.

 

مدل جامعه
مدل جامعه می تواند مشاغل به مصرف کننده یا مشاغل به مشاغل باشد ، اما به عنوان یک مدل تجاری از مصرف کننده به مصرف کننده مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. به عنوان مثال می توان به بررسی مصرف کنندگان از محصولات و خدمات در وب سایت هایی مانند Angie's List ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و سایت های محتوایی ایجاد شده توسط کاربر مانند eHow و Wikipedia اشاره کرد. سایر مدلهای جامعه لیستهای بحث ساده و وبلاگهای مشارکت خوانندگان است. همه آنها بر اساس صحبت افراد و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات ، به جای شرکتهایی که برای افراد تبلیغ می کنند ، بنا شده است.

مدل های خدمات درمانی و وابسته
طبق گفته دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ، اطفال مطبوعاتی شبیه به کالاهای تجاری غیر تجاری هستند زیرا اطلاعاتی را ارائه می دهند که برای فروش دقیق محصول یا خدمات طراحی شده است. سایت اطلاعات خودرو ، Edmunds.com ، یک نمونه مدل کسب و کار infomediary است. برنامه های وابسته محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که بازدیدکنندگان وب سایت احتمالاً به خرید آنها علاقه مند هستند. آمازون با کمک به وب سایت های شخصی به محصولات خاصی که آمازون ارائه می دهد پیوند گسترده ای ایجاد کرده است. یک شرکت وابسته اغلب محصولات را توصیه یا بررسی می کند و این اطلاعات را در سایت آمازون ارسال می کند.

مدل تبلیغاتی
گوگل نمونه ای عالی از مدل تبلیغات است. از تبلیغات متنی پولی ، مکان جستجو کسب و کار اینترنتی و ردیابی کاربر برای هدایت تبلیغات به مصرف کنندگان در هنگام مرور اینترنت استفاده می کند. About.com تبلیغات متنی را برای پیوند دادن کلمات کلیدی در مقالات و Yahoo! کاربران را برای نمایش بنرهای تبلیغاتی هدفمند ردیابی می کند. وب سایت تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین ، Craig's List ، یک انجمن تبلیغاتی طبقه بندی شده ایجاد کرده است که در آن افراد تبلیغات و اطلاعیه های فروش را ارسال می کنند.

مدل مستقیم تولید کننده
سیسکو ، تولید کننده قطعات الکترونیکی دیجیتال ، دارای کاتالوگ محصولات آنلاین است که نمونه ای از مدل مستقیم سازنده است. یک فرد یا یک شرکت تجاری می تواند مستقیماً برای خرید سیستم ها و قطعات به وب سایت سیسکو مراجعه کند ، که به سیسکو اجازه می دهد با نمایندگان فروش میدانی کمتری فعالیت کند. رایانه دل نیز از این مدل تجاری استفاده می کند و به مصرف کننده این امکان را می دهد که کامپیوتر خود را با توجه به نیاز خود سفارشی کند.

مدلهای اشتراک و سودمندی
نشریاتی مانند وال استریت ژورنال ، جمع کننده محتوا مانند HighBeam Research ، سرویس هایی مانند GoToMyPC و سایت های مختلف داخلی مانند Sharepoint و Salesforce.com ، که کاربران برای دسترسی به برنامه های نرم افزاری تحت وب هزینه ای پرداخت می کنند ، همه نمونه هایی از مدلهای اشتراک و ابزار

وب 3.0
به گزارش مدیوم ، آینده وب معنایی است که وب 3.0 نامیده می شود زیرا این مرحله بعدی از شبکه اجتماعی یا وب 2.0 است که در حال حاضر مراحل بلوغ را طی می کند. وب معنایی یک پایگاه داده از تمام فعالیت های وب شما را جمع آوری کرده و از آن برای ارائه یک تجربه شخصی سفارشی مانند یک دربان وب استفاده می کند. اگرچه وب معنایی هنوز در حال توسعه است ، اما چند تلاش در قالب Bing ، مدل تبلیغاتی فیس بوک و مدل محصولات پیشنهادی آمازون انجام می شود. همه این موارد با استفاده مکرر از وب سایت های خاص ، دوست داشتن و نپسندیدن شما را یاد می گیرند.

  • صادق حبیبی

نظرات  (۱)

دنبال کنید دنبال می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی